معرض اعمال استايلات شبكات

وصف المنتدى

انت الان تتصفح منتديات كولاماكس


أهلا وسهلاً بك في منتديات كولاماكس نتمنى انضمامك فى موقعنا المتواضع


منتديات كولاماكس :: الاقسام الثقافية :: قصص وروايات

مشاركة من طرف الزعيم

حصري : قصة ويبقى الحب من اجمل القصص الرومانسية والحب والغرام Emptyالثلاثاء يوليو 12, 2016 2:59 pm
المشاركة رقم:
المعلومات
الكاتب:
اللقب:
مؤسس المنتدى
الرتبه:
مؤسس المنتدى
الصورة الرمزية

الزعيم

البيانات
المساهمات : 471
تاريخ التسجيل : 08/07/2016
العمر : 24

الإتصالات
الحالة:
وسائل الإتصال:
https://colamax.ahlamontada.net

مُساهمةموضوع: حصري : قصة ويبقى الحب من اجمل القصص الرومانسية والحب والغرام


حصري : قصة ويبقى الحب من اجمل القصص الرومانسية والحب والغرام


ل" مقدرش أنسآكـ "
الحلقة الأولي

( فـ أوضة بنوتة نآيمة علي سريرهآ علي جمبهآ و حاضنة مخدة صغننة و نآزل جزء من شعرهآ علي وشهآ و مبتسمة أوي .. الشمس جت علي وشهآ و إتقلبت علي جمبها التآني و موبايلهآ رن )
" البنوتة دي كانت مريمـ "

مريمـ : ييييييييييييي ( و مسكت موبايلها و لقيتها أسمآء )

مريمـ : ربنـا يقلـق منامكـ زى ما قلقتـى منامـى .. ربنـا ياخدكـ
اسمـاء : يالهـوى يالهـوى .. ايهـ كل دهـ
مريمـ " بدلـع " : كنـت بحلـم يا حبـى
اسمـاء : ههههههههههـ طب قومـى يا حنينهـ.. قووومـى
مريمـ : هى الساعهـ كـام ؟!!
اسمـاء : 1و نـص
مريمـ : طب لسهـ شويهـ
اسمـاء : لا مش لسهـ.. تعالى اقعـدى معايـا بقا
مريمـ : طب هخطـف حلم سريـع و ارجعلـك ..
اسمـاء : و انا لسهـ هستناكـى لما تخطفـى الحلـم
مريمـ : اهـ.. بجـد عايزهـ انــام ( و هى بتتكلـم باب اوضتهـا خبـط )
أخوهآ : يـلا يا مريـم .. اصحـى كفايهـ كدهـ..
مريـم : كلكـوا عليـا ولا ايهـ
اسمـاء : هههههههههـ احسـن .. سلميلى عليهـ و تعالـى بقا
مريـم : اوكـ يا رخمهـ.. سـلام

~~~
مريم : شخصية متنآقضة .. إنطوآئية غآلباً وإجتمآعية أحيآناً .. أوقآت بتهزر وأوقآت قآفلة خآلص ع حسب الأشخآص اللي بتتعآمل معآهمـ
حكيمة فـ تصرفآتهآ .. مش بتثق فـ حـد إلا لو اتعـودت عليهـ جآمـد
طيبهـ و محبوبهـ و تكون انتيمهـ اسمـاء
عندهآ 17 سنة ورآيحة 3 ثآنوي
(بشرتهـا قمحيهـ.. عيونهـا بني غآمـق وضيقين شويهـ.. طويلة وجسمهآ منآسب مع طولهآ .. محجبهـ ،، إبتسآمتهآ رقيقة أوى )

أسمآء : شخصية طيبة أوى وعلى نيآتهآ .. مش بتعرف تخبى على حد حآجة وبتحب تتكلم مع صحآبهآ كتير أوى .. إجتمآعية وبتتعود ع النآس بطريقة غريبة .. دمهآ خفيف وبتحب تهزر دآيماً ..
ومع مريمـ فـ المدرسة
(بشرتهآ سمرآ شويهـ.. عيونهآ سوده .. مُحجبة .. طويلة ولآ رفيعة ولآ تخينة ،، نظرة عينيهآ بريئة وجذآبة)
~~~

( مريـم اتقلبـت و بعدين قامـت زاحـت الستارهـ من ع الشباكـ و فتحتهـ و بصـت فـ المرايهـ شويهـ و قعـدت تضحكـ .. بعدين فتحت الباب و طلعت مـ الاوضهـ و بصـت فـ اوضهـ أخوهآ لقيتهـ قاعـد ع الـلاب بتاعهـ.. )

مريـم : صبـاح الخيـر
أخوهآ : صباح الخيـر يا توتى

" عمري مآ نسيتكـ "
الحلقة التآنية

( مريـم بعد ما صبحـت على أخوهآ دخلت اوضه مامتهـا .. مامتها كانت قاعدهـ على كرسى تحت الشباكـ و بتتكلمـ فـ التليفون .. مريـم لما لقيتهـا بتتكلـم بصتلهـا و ابتسمـت و مشت دخلت تتوضى و طلعـت فرشت المصليهـ و هى بتصلـى كانت بتدعـى ان ربنـا يوفقهـا فـ اخر سنهـ ليهـا فـ الثانويهـ و كمان يهديهـا و انها تقرب من ربنـا فـ رمضـان و متتشغلـش بحاجهـ تانيهـ.. بعد ما خلصـت راحت لمامتها لقيتهـا خلصـت المكالمهـ.. راحت باستهـا من راسها ..)

مريـم : كل سنهـ و انتى طيبهـ يا ماما
مآمتهآ : و انتى طيبهـ يا حبيبتـى
مريـم : بابا نزل مش كدهـ
مآمتهآ : اهـ من بدري
مريـم : طب انا هروح لأسمـاء عشان اتصلـت بيا
مآمتهآ : ماشى متتأخريش
مريـم : ماشـى

-----

( طلعـت من الاوضه راحت اوضتهـا و قفلت الباب عشان تغيـر و بعد ما خلصـت راحت لأخوهآ حطت ايدها على عنيهـ و باستهـ.. )

مريـم : كل سنهـ و انت طيب يا مودى
أخوهآ : و انتى طيبهـ يا ميرووو .. على فيـن ؟!
مريـم : راحهـ لاسمـاء .. عايز حاجهـ ؟!
أخوهآ : سلامتكـ.. متتأخريـش
( بعدين نزلـت راحت لأسماء .. اسماء هى اللى فتحتلهـا .. اول ما شافـوا بعـض ضحكـوا و حضنـوا بعـض و فى صوت واحــد : كل سنهـ و انتـى طيبهـ.. و قعدوا يضحكـوا و دخلوا الاوضه و اتكلموا و هزروا شويهـ.. )

مريـم : يـــآهـ.. بعد بكرهـ اول حصهـ فـ درس الإنجلـش .. البت حبيبهـ وحشتنى اوى

~~~
حبيبهـ : صاحبهـ اسمـاء و مريـم .. معاهـم فـ المدرسهـ و بياخـدوا عندهـا دروس .."مش هتظهـر معانا كتيـر"..
~~~

( اسمـاء كانت قاعدهـ على السرير و مريم على كرسى قدامهـا .. اسمـاء خدت مخدهـ و حضنتهـا و نآمـت ..)

اسمـاء : و انا كمـــآن
مريـم "بخُـبث" : حبيبهـ بردوا اللى وحشتكـ ولا اخـوا حبيبهـ..

( اسمـاء بصتلهـا و بعدين بصـت للسقـف )

اسمـاء : مـراد !!
مريـم : اهـ مراد يا حبيبتـى .. هتعملـى عبيطهـ ولا ايهـ..
اسمـاء"بـإستعبـاط" : انـــا !!
مريـم : امـال انـا
اسمـاء : ليهـ يعنـى
مريـم : اصل انا اللى بتحجج لما نروح و اجـرى افتـح الباب عشان اشوفكـ و بردوا انا اللى بصمم ادخـل المشروب للمستـر و افضل متنحالكـ و بردوا بتحجج و ارد على تليفوناتكـ و غيرهـ و غيرهـ و غيرهـ
اسمـاء : انتى بتعملى كل دهـ من ورايـا
مريـم : يا رخمهـ.. طب مش متكلمهـ معآكـى تآنى

( و حدفتهـا بعروسهـ كانـت موجودهـ ع التسريحهـ .. رآحـت اسمـاء ضحكت و حدفتهـا بالمخدهـ و قامت تجـرى .. مريـم لسهـ هتقوم وراهـا .. موبايلهـا رن ..)

مريـم : دى روان
اسمـاء : يالهـوى .. دهـ انا نسيت اكلمهـا
مريـم : فالحهـ ياختـى .. الـووو
روان : ايوهـ ياختـى .. انتى فين؟!
مريـم : طب صبحـى حتـى .. يا سآتــر
روان : صباحـو .. انجـزى .. انتى فين ؟!
مريـم : عند اسمـاء .. هى نسيت تكلمكـ
روان : يا دزمهـ انتى و هى .. انا جايلكـوا
مريـم : مستنيينكـ.. بــآى

~~~
روان : بنوتهـ روشهـ.. مكبرهـ دماغهـا من كل حاجهـ.. إجتماعيهـ و جريئهـ.. مش معترفهـ بالحـب إطلاقـاً .. دلوعهـ اوى .. تكون انتيمهـ مريـم و اسمـاء
أمــورهـ اوى ( شعرهـا اسـود طويل و ناعـم .. بشرتهـا بيضـا .. عيونهـا بنـى .. قصيرة وتخينة شويهـ صغننهـ)
~~~

قصص حب
تم تسجيل الإعجاب بالصفحة · 27 ديسمبر، 2015 ·

" يَ وآحشني "
الحلقة التآلتة

(مريـم قفلت مع روان و قعدت هى و اسمـاء يتكلمـوا و روان دخلـت اوضتهـا و غيرت .. لبست بنطلون جينـز بنتكـور و بادى ابيـض نص كـم و لمت شعرهـا ديل حصان و نزلت آوصهـ و طلعت من اوضتهـا ..)

روان "بصوت عالى" : رووودى .. قولى لماما انى نزلـت .. بـــآى
( روان نزلت راحت لاسمـاء .. اسمـاء فتحتلهـا اول ما شافتهـا بصتلهـا و هى مزبهلهـ.. )

اسمـاء : يخربيتكـ.. ايهـ اللى انتى لبساهـ دهـ.. يا حبيبى احنـا فـ رمضـان
روان : اهـ منا عارفهـ.. كل سنهـ و انتى طيوووبهـ

( اسمـاء بصتلهـا بغيـظ و شدتهـا من ايديها و دخلتهـا الاوضهـ و قفلت البـاب .. مريـم بصتلهـا و عملت كدهـ .. و متكلمتـش خالــص ..)

اسمـاء : يابت هدومكـ دى متنفعـش فـ رمضـان بالذات .. حــــرآم

( روان بصتلهـا بكل برود و مريـم كانت بتقرا مجلهـ راحـت بصت لـروان بغيـظ
وقالـت : نـووو كومنـت
و رجعـت تقرا فـ المجلهـ تانى ..)

اسمـاء : انتى هتروحـى الدرس كدهـ ان شـاء الله
روان : امـال ايهـ يعنى

( مريـم بتبص لـروان اوى و قفلت المجلهـ.. )

مريـم : الهدوم دى يآريـت متتلبسـش تانى مش شايفهـ قصيرهـ و ضيقهـ ازاى .. مش مكسوفهـ من نفسكـ و انتى ماشيهـ كدهـ.. من بكرهـ هننزل و نجيبلـك هدوم عدلهـ شويهـ و الطرحهـ ان شـاء الله هتتلبـس
~~~
" ملحوظهـ => مريـم مُتحجبهـ من زمان و ملتزمهـ بحجابهـا
اسمـاء اتحجبـت قريـب و اوقات بتقلـع الطرحهـ
روان زى ما انتـوا شايفين "
~~~
( روان بصتلهـا جامـد اوى و اتضايقـت و بصت لاسمـاء .. اسمـاء هزت كتافهـا و سكتـوا كلهـم شويهـ.. )

مريـم : هبق اتصل بيكـوا بليل بقـن و يلا عشـان اطيـر

( اسمـاء طلعتهـا و سلمـت عليها و اتفقوا ينزلـوا يصلـوا التراويـح بليل و رجعـت تقعـد مع روان تانى .. اول ما فتحت الباب و دخلـت ..)

روان : مالهـا دى
اسمـاء : انتى على طول كدهـ معندكيـش دم .. هى مش قالتلكـ قبل كدهـ حاولـى تغيرى هدومكـ دى
روان : طب منا مجبتـش هدوم جديدهـ
اسمـاء : اهى قالتلك هننزل نجيب معاكى بكرهـ.. و ابقى صالحيهـا بليل بقـا
روان : مآشــى

-----

( نسيب اسمـاء و روان يتكلمـوا و نروح لواحـد نآيـم على سريرهـ و بيبـص للسقـف و سرحــآن و بيقـول فـ سرهـ.. اخيـراً هشوفكـ.. يـــآهـ.. مش متصـور انكـ هتكونى واقفهـ قدامـى .. بس للاسـف الحلـو مبيكملـش .. دى اخر سنهـ هشوفكـ فيهـا و لسهـ مقولتلكيـش اى حاجهـ .. بس انا خايــف و متـردد .. طب ياتـرى انتى ممكـن تكونى بتحبينـى ... و تظهـر على وشهـ ملامح الحـزن و يقطـع تفكيرهـ جـرس التليفون ..)

مامتهـ : يابنى رد
.. : هو مفيش غيـرى
مامتهـ : يابنـى اختكـ نايمهـ و انا مش فاضيهـ
.. : لا حول ولا قوهـ إلا بالله .. حآضــــر

( و يقومـ من ع السرير و يطلـع من اوضتهـ.. و يروح يقعـد على كرسـى الصالـون و يــرد ..)

.. : الــو .. نعـم




توقيع : الزعيم






شارك الموضوع مع اصدقاءك

الإشارات المرجعية



الــرد الســـريـع
..





تعليمات المشاركة
صلاحيات هذا المنتدى:
لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى

BB code is متاحة
كود [IMG] متاحة
كود HTML معطلة



الساعة الآن 04:03 PM



Powered by منتديات كولاماكس