الثلاثاء يوليو 12, 2016 3:00 pm | المشاركة رقم: | |||||||||||||||||||||||||||||
| موضوع: الجزء التانى : قصة ويبقى الحب من اجمل قصص الغرام الجزء التانى : قصة ويبقى الحب من اجمل قصص الغرام ( المتصلهـ اول ما سمعـت صوتهـ فرحت اوى بس إرتبكـت من طريقهـ كلامهـ.. ) .. : إمممم اسفهـ لو ضايقتكـ بس انا عايزهـ حبيبهـ لو موجودهـ .. : هى نايمهـ لما تصحى اقولهـا مين ؟! .. : اسمــاء مــراد : ا..اسمــاء ~~~ مـراد : اخـوا حبيبهـ.. عندهـ 19 سنهـ و فـ 1 حقـوق .. مـؤدب جـداً و خجـول .. محبـوب .. دمهـ خفيف .. ذكى .. ملآمحهـ حلوة بس شكلهـ العآم مش حلو أوى ( شعرهـ اسـود و ناعـم نازل على عنيهـ شويهـ.. بشرتهـ بيضا اووى .. عيونهـ بنـى واسعهـ أوى .. طويل وجسمهـ حلو ) ~~~ " أجدع صحآب" الحلقة الرآبعة مـراد : أ..أسمـاء اسمـاء "بنبرهـ حـزن" : اهـ.. متنساش تقولهـا لو سمحـت .. سـ ( قطـع مراد كلامهـا ) مـراد : اسمـاء .. إستنـى .. معلـش معرفتـش انهـ انتـى اسمـاء : ماشى ولا يهمكـ.. سـ ( قطعهـا تانى ) مـراد : هو انتى زعلتـى ؟! اسمـاء : لا و ازعل ليهـ.. مـراد "بصوت حزين" : طيــب اسمـاء : سـلام ( مراد قفـل من غير ما يـرد عليهـا و كان متضايـق اوى و اسمـاء كانت فرحانهـ و زعلانهـ فـ نفـس الوقـت ) ~~~ " ملحوظهـ :مراد حب اسمـاء من اول ما بـدأ يتعـرف عليهـا و يشوفهـا كتير فـ الدرس مـع حبيبهـ فـ اواخـر 1 ثانـوى و هى حبيتهـ بعدهـا بفترهـ.. هما الاتنيـن حاسين ببعـض شويهـ بس مش متأكديـن من مشاعـر بعـض ومرآد مآ عندوش الشجآعهـ إنه يعترف بحبه ليهآ ~~~ (عـدا اليـوم عادى جـداً و بليل اسمـاء و روان و مريـم نزلـوا عشان يصلـوا و روان صالحـت مريـم و هما ماشيين ناحيهـ الجامـع لقـوا إسـراء جايهـ عليهـم و بتبتسـم ..) مريـم : انا مش كلمتكـ يا بنتـى .. مردتيـش ليهـ إسـراء : ما كنت بغيـر و مسمعتـش و رصيـدى مفنـش ~~~ إسـراء : شخصيهـ لذيذهـ.. بتاخـد ع النـاس بسرعهـ.. متفوقهـ.. جريئهـ اوى .. مهيسهـ 24 ساعهـ.. صاحبهـ مريـم وأسماء وروان (.. قصيرة .. بشرتهـا قمحيهـ.. عنيهـا سودهـ و واسعهـ .. مُحجبهـ ) ~~~ ( سلمـوا على بعـض و صلـوا و الوقـت عـدا و الصبـح مريـم كلمت أسمـاء و روان عشان ينزلــوا يجيبـوا الهدوم ..) مريـم : الـو يا بـت .. قومى يلا خليكـى نشيطهـ.. اسمـاء : هههههههـ انا صاحيهـ من بـدرى اصـلاً هو انا زيـك بنام لحـد الساعهـ 2 و 3 مريـم : مآشـى مآشـى .. مقبولهـ يا ستـى .. يـلا إلبسـى و اما تخلصـى رنيلـى اسمـاء : حآضـر و اتصلـى بـروان .. سـلامـوز ( مريـم لسهـ هتقفل و تتصل بـروان لقيتهـا بتتصـل بيهـا ..) روان : ايوهـ يا حجهـ.. لسهـ نايمهـ مريـم : لا يا بـت .. كنت هكلمكـ اهـون بس وفرتـى عليا الدقيقهـ.. روان : كمان حاسبهـ انها دقيقهـ.. يـلا يا دزمهـ.. انا هلبـس مريـم : ماشـى يا كوتشـى و انا كمـان .. يـلا بـلا بــآى ( إتقابلـوا التلاتهـ و راحـوا المكـان اللى هيشتـروا منهـ و لفـوا على محـلات كتير و طبعـاً مفيش حاجهـ عجبت روان .. لحـد ما دخلـوا محـل فيهـ حاجات حلوهـ.. روان دخلـت البروفهـ تقيس و مريـم و اسمـاء مستنينهـا .. اسمـاء كانت سرحانهـ اوى و مريـم عمالهـ تبصلهـا و مستغرباها ..) مريـم : اسمـاء اسمـاء : ... مريـم : اسمـــاء اسمـاء : .. مريـم "بصوت اعلـى شويهـ" : يا اسمـاء ( و نغزتهـا فـ كتفهـا ) اسمـاء "بنبرهـ هاديهـ" : نعـم مريـم : نعم الله عليكـى .. صبـاح الفـل .. سرحانهـ فـ ايهـ روان "بسخريهـ" : سيبى جولييت لوحدهـا يا مريـم اسمـاء : هى رخامهـ و خـلاص يعنى .. ما انتى بتغيـرى مالكـ بيا دلوقتـى مريـم : ايهـ يا بهـ.. براحهـ.. إحنـا بنهـزر يا اوختـى اسمـاء : طيب طيب .. سيبكـوا .. شايفهـ الهدوم دى حلوهـ عليكـى إزاى روان "بدلـع" : بكــد ----- ( نسيب البنـات شويهـ و نروح لمـراد وحبيبهـ ..) مـراد : صحيح .. اسمـاء اتصلـت بيكـى إمبارح حبيبهـ "بسخريهـ" : آآآهـ.. اسمـــآء مـراد : بتبصيلـى كدهـ ليهـ ؟! حبيبهـ : انا جيت جمبكـ ( و قعـدت على كرسى و مسكت سماعهـ التليفون و بتكتـب النمرهـ و بتبـص لمـراد ..) حبيبهـ : نعـم !!! مـراد : ايهـ حبيبهـ : هو ايهـ اللى ايهـ.. عايزهـ اتكلـم ( مـراد إتحـرج و قام دخل اوضتهـ.. قعـد على كرسـى جمب الباب بشويهـ و ســآب الباب مـوارب و تركيزهـ مـع صوت حبيبهـ.. حبيبهـ مش إتكلمـك إلا دقيهـ و قآمـت رايحهـ على اوضهـ باباهـا ..) حبيبهـ "بدلـع" : بابتـى بابتـى .. ينفـع انـزل مع صحباتى .. بيجيبـوا هدوم ( باباها كان قاعـد على كنبهـ و بيقـرا جرنـان ..) قـال "بعـدم إهتمام" : طيـب حبيبهـ "و هى بتبصلهـ اوى" : لو عجبتنـى حاجهـ هجبهـا و ابقا احاسبكـ باباها "بتنهيدهـ" : مآشــى ( مـراد كان سمـع كلامهـم عشان صوتهـم كان عالى و اول ما حبيبهـ طلـعت مـ الاوضهـ راح نحيتهـا و اتكلـم بسرعهـ و هو مبتسـم و عنيهـ أكنهـا بتقول ارجوووكـى ..) قـال : حبيبهـ.. اوصلكـ ؟!! حبيبهـ : هههههههههـ مآشــى ( حبيبهـ إتصلـت بأسمـاء و قالتلهـا انها هتروحلهـم ...) اسمـاء : حبيبهـ جايهـ.. يـلا نطلـع نستناها ع البحـر روان : هنمشـى كل دهـ تآنـى اسمـاء "و هى بتزوقهـا" : يـلا بقا بـلاش كسـل ( البنـات مشـوا لحـد البحر زى ما قالــوا و مراد و حبيبهـ نزلـوا و فـ المواصلات .. مـراد طول الوقت بيفكـر فـ اسمـاء و حبيبهـ عمالهـ تبصلهـ.. ) حبيبهـ : مش هتنطـق بقا ( مـراد يبصلهـا و ياخـد نفس و يبـص ادامهـ.. ) حبيبهـ : ايهـ يابنـى .. حـرام عليكـ.. متخافـش هى بتحبكـ مـراد : تفتكـرى ؟! حبيبهـ : اهـا افتكـر و متأكدهـ كمان ( مـراد يبصلهـا و يسكـت شويهـ.. ) مـراد : طب يـلا ننـزل .. يـلا "ملحوظهـ : مـراد و حبيبهـ صحـاب جــداً و بيحكـوا لبعـض كل حاجهـ.." ----- ( البنـات كانـوا قاعديـن يتكلمـوا و اسمـاء بصالهـم و بتضحكـ لما يضحكـوا مش بتتكلـم .. مريـم لحظـت دهـ.. ) مريـم : لآ .. دهـ انتى حالتكـ مُذريهـ لازم تروحـى لدكتـور ( روان تضحكـ و اسمـاء تضايـق و تبـص الناحيهـ التانيهـ.. وقـع نظرهـا على حبيبهـ و مـراد و هما نازليـن من المشـروع ) اسمـاء : بت انتى و هى روان : نعميــن اسمـاء "بهيمنهـ و سرحـآن" : حبيبهـ وصلـت و معاها مـــــرآآد " دآيماً عينيكـ وحشآني" الحلقة الخآمسة مريـم : هههههـ ماشيهـ معاكـ حلاوهـ يا عـم اسمـاء : ياختـى بلا وكسهـ ( و يقومـوا يروحـوا ناحيهـ حبيبهـ.. سلمـوا على بعـض كلهـم و ماشيين ناحيهـ المحلات تانى عشان يكملـوا الحاجهـ.. البنات ماشيين مع بعـض و مـراد وراهـم بمسافهـ صغيرهـ .. اسمـاء تلتفـت لــورا و تلاقى مـراد باصص عليهـا و تتكسـف و تبص قدامهـا .. البنـات ملاحظيـن دهـ.. ) مريـم "وهى باصهـ لحبيبهـ" : اخوكـى مش هيتلحلح شويهـ حبيبهـ : مش باينلهـا لحلحهـ مريـم : مآشـى ( سكتـوا شويهـ و مريـم تتكلـم فجأهـ.. ) مريـم : بصى يا روان طرحهـ تليـق معاكـى أهـى ( وتغمز لروان وتشـدها من ايدهـا و يمشـوا و معاهـم حبيبهـ.. اسمـاء فضلت وقفهـ مكانهـا و بتبص عليهـم و بعديـن بصت للأرض و مشـت .. مـراد قـدم كام خطوهـ و بقا ماشـى جمبهـا ..) مـراد "وهو باصصلهـا" : عاملهـ ايهـ ..؟ اسمـاء "بصتلهـ و إبتسمـت" : الحمد لله و انت ؟! مـراد : مآشــى الحــال اسمـاء : مالكـ.. فيهـ حاجهـ مضيقاكـ ..؟ مـراد "باصصلهـا" : لا مفيش بس وحشتينـى " و يبتسـم"
| |||||||||||||||||||||||||||||
|