معرض اعمال استايلات شبكات

وصف المنتدى

انت الان تتصفح منتديات كولاماكس


أهلا وسهلاً بك في منتديات كولاماكس نتمنى انضمامك فى موقعنا المتواضع


منتديات كولاماكس :: الاقسام الثقافية :: قصص وروايات

مشاركة من طرف الزعيم

الجزء الثالث : قصة ويبقىى الحب من اجمل قصص الغرام Emptyالثلاثاء يوليو 12, 2016 3:02 pm
المشاركة رقم:
المعلومات
الكاتب:
اللقب:
مؤسس المنتدى
الرتبه:
مؤسس المنتدى
الصورة الرمزية

الزعيم

البيانات
المساهمات : 471
تاريخ التسجيل : 08/07/2016
العمر : 24

الإتصالات
الحالة:
وسائل الإتصال:
https://colamax.ahlamontada.net

مُساهمةموضوع: الجزء الثالث : قصة ويبقىى الحب من اجمل قصص الغرام


الجزء الثالث : قصة ويبقىى الحب من اجمل قصص الغرام


( اسمـاء ساكتهـ بصت فـ الارض شويهـ و بعدين بصتلهـ و تبتسـم و تروح الابتسامهـ و تبتسـم تانى و عنيها كأنهـا بتضحكـ و بتقولهـ و انت كمـان وحشتنـى ..
مـراد باصص فـ عنيهـا اوى و سرحــآن و بيقول فـ سرهـ "آآآهـ و الله العظيـم بموت فيكـى بس لمـا بشوف عينيكـى بحس ان لسانـى مش قـادر ينطـق" ..
همـا الاتنين ماشيين لحـد ما وصلـوا لحتهـ فيهـا محلات كتيرهـ كدهـ و فـ النص فيهـ جنينهـ فيهـا كراسـى .. راحـوا قعـدوا مستنيين البنات و هما على نفـس الحـال ..)

مـراد : آآآآآآآ .. همـا إتأخـروا ليهـ ؟!

( اسمـاء فـ سرهـا "ما إنت كنت كويــس" )

اسمـاء : اهـ فعـلاً إتأخــروا .. انا هتصـل بمريـم

( تتصل اسمـاء بمريـم و البنات يرجعولهـم و يعـدى شويهـ من الوقـت و يرُوحـوا يركبـوا عشان يراوحـوا .. البنـات ركبـوا و التاكسـى مشـا
مـراد فـ سرهـ "مشيتـى و خدتى قلبى معآكـى" )

-----

حبيبهـ "بسخريهـ" : ايهـ يا عـم روميـو .. إحكيلى
مـراد : هــا !!
حبيبهـ : لآ دهـ انت هتحكيلـى و حالاً .. الحكايهـ شكلهـا فيهـا منـه
مـراد : لما نـرَوح .. سبينى بقــا
حبيبهـ : طيب طيب .. الأول تعالى نـرُوح محـل **** و بعديـن نـرَوح
مـراد : ليهـ ..؟
حبيبهـ : عشان أجيب لأسمـاء هديهـ.. عيد ميلادهـا كمان يوميـن
مـراد : بجـد .. كدهـ تمـام اوووى
حبيبهـ : ههههههههههـ إيهـ رأيكـ انقيلكـ انا الهديهـ.. زوقكـ وحــش
مـراد : يـلا يا رخمهـ

-----

( عــدا اليوم كـأى يوم و تانى يوم كان الكل بيستعـد للـدرس ..
اسمـاء .. عمالهـ تفكـر فـ مــراد طبعـاً و مش هامهـا الدرس اوى
مريـم .. بتجهـز فـ الكتب و كدهـ و إتصلـت بالبنـات عشان يتقابلـوا تحت
روان .. كانت مستغربهـ شكلهـا بالطرحهـ خالـص بس خلصـت و نازلهـ
إسـراء .. خلصت بـردوا و رايحلهـم بس و هى نازلهـ موبايلهـا رن
حبيبهـ .. جهـزت كل حاجهـ و مستنياهـم
مـراد .. مستنى اسمـاء بفـارغ الصبــر

قولنـا رون خلصت و نازلهـ و هى ع السلـم كان فيهـ شـاب جنتـل اوووى و أول ما شافهـا صَفـر ..)

الشـاب : إيهـ النيولوكـ الجامــد دهـ.. انا مقـدرش على كدهـ
روان "بدلـع" : بس بقا يا مـورا بتكسـف .. الله
عمـر : ههههههههـ هتتكسفـى من اخوكـى يا بت .. بس إيهـ.. مش خايفهـ تتعاكسـى ولا حاجهـ
روان : لا ياخويـا مش خايفهـ "وهى بتزوقهـ" و يلا كدهـ بقا هتأخرنى ع الـدرس
عمـر : طب ما تيجى اوصلكـ
روان : صحباتى تحت يلا باى باى
عمـر : باى ( و فـ سرهـ "يووووهـ انتى على طول كدهـ مش حاسهـ بيـا" )

( بعـد ما نزلـت روان كام سلمهـ عمـر نــآدى عليهـا )

عمـر : روان .. بقولكـ ايهـ لما تخلصـى ابقى كلمينى عشان آجــيلكـ و نرجـع سـوا بقا و نفضى لصحباتكـ
روان :طيب طيب هشوف .. يلا بـاى بقا

~~~
عمر : شخصيهـ محبوبهـ.. لطيف .. محترم .. إجتماعى .. جنتل وأمور اوووى .. عندهـ 20 سنهـ و فـ 2 هندسهـ ( شعرهـ كيرلى بنى .. بشرتهـ سمرآ شويه.. عيونهـ خضـرا .. طويل و عريض شويهـ )
~~~

" ليآ فيكـ"
الحلقة السآدسة

( اسمـاء و مريـم و روان نزلـوا التلاتهـ و مستنيين إسـراء بقالهم مُدهـ و هى ما جتـش ..)

مريـم : موبايلهـا مقفول .. يـــآرب خير يـــآرب
روان : إن شاء الله .. بس إحنا هنفضل واقفين كدهـ يعنى
اسمـاء : إحنا يلا نروح الدرس و خليكى و راها بردوا و بإذن الله مفيش حاجهـ
مريـم : يـــآرب

( مشيوا و طول السكهـ عمالين يضحكوا و يهزروا بس بالهم مشغول بـإسراء .. وصلـوا عند حبيبهـ و روان رنت الجـرس
مـراد اول ما سمـع الجرس جـرى ع الباب ..)

حبيبهـ "وهى بتشدهـ من دراعهـ" : ايهـ حيلك حيلك .. دول صحابى انا ..

( مراد يتضايق جـداً و يجز على شفتهـ و يرفع ايدهـ كأنهـ هيديها بالـبوكس .. )

مراد : ماشى ماشى .. روحى إفتحى لصحابكـ " و يدخل اوضتهـ و يقفل عليهـ "

( حبيبهـ فتحتلهـم و دخلـوا قعدوا شويهـ و بعدين ييجى بقيت الشلهـ و المستر و إسراء لسهـ ما جتـش .. كانت الحصهـ تعارف ع الناس الجديدهـ و خـدوا حاجات بسيطهـ كدهـ و الحصهـ خلصت بسرعهـ و ماشيين .. بعد ما طلعـوا من باب الشقهـ,, مراد نزل وراهم بسرعهـ لقاهم مشيـوا حتهـ صغننهـ.. )

مراد : اسماء اسماء
اسماء "وهى بتلتفت لـورا عشان تبصلهـ" : نعـم
مراد "وهو ماشى نحيتها" : ممكن دقيقهـ
اسمـاء : اهـا اتفضل
مراد : ممكن رقمكـ عشان بتوحشينى و كمان اطمن عليكى
اسمـاء "وهى باصهـ فـ الارض" : إممممممـ ماشى
مراد : لو هتضايقى بلاش
اسمـاء : لا خآلــص
مراد "يبتسملها" : شكـراً

( اسمـاء تبتسملهـ بردوا و تمليهـ الرقم و بتسلم عليهـ عشان تمشى )

مراد : انا رنتلكـ اهـوا .. ممكن لما تروحى تطمنينى عليكى
اسمـاء : ممكن .. سلام
مراد : سلآم

( مراد فرحـان اوى و فـ سرهـ "يــآرب بحبهـا يــآرب .. يــآرب تكون من نصيبى"
و اسمـاء مبتسمهـ طول الوقت و فرحانهـ وفـ سرها "ب ح ب ك .. يــآرب اكمل حياتى معاك" )

مريـم : يلا نروح لإسراء بقا
اسمـاء : يـلا
روان : روحوا انتوا بقا عشان انا عمر هيروحنى و هبق اكلمكم اطمن عليها
اسمـاء و مريـم فـ صوت واحد : مآشى .. سـلام

-----

( اسمـاء و مريـم يمشوا و روان ترن لعمر و ربع ساعهـ و كان عندها )

عمر : وحشتينى يا بت
روان : ههههههههـ بطلوا بكـش بقا
عمر : طب و الله مش بهزر وحشتينى فعلاً
روان : ماشى يا عم .. ايهـ بقا اللى ورا تصميمك انك يا تودينى يا تجبنى من الدرس
عمر : طب امشى الاول بس .. يا ساتر عليكى

( و يشبكـوا ايديهم فـ بعض و يطلعوا يتمشوا ع البحر و عمر ساكت مش بيتكلم خالص )

روان : ايه يا عمر قلقتنى .. فيهـ ايهـ بقا

( عمر بردوا ساكت و راح اخدها و قعدوا على سور البحر .. و يقوم يقف و يبصلها اوى بنظرهـ إحتياج ..)

عمر : روان .."ويتكلم بسرعه" روان انا بحبكـ
روان : ........
عمر : ايه يا روان .. بقولك بحبك و الله العظيم بحبك و مقدرش استغنى عنك
روان : انت بتهزر؟!
عمر "إتجسدت ملامح الحزن على وشه و بصوت حزين" : هى دى حاجهـ ينفع اهزر فيها
روان : يا استاذ احنا زى الاخوات .. انت ازاى فكرت كدهـ.. ياريت تلغى الكلام دهـ من دماغك .. فاهمنى ؟!
عمر "بصوت مخنوق اوى" : اسف يا روان اسف بجد .. صدقينى هلغيهـ من دماغى لكن من قلبى صعب .. صعب اوى

( و يحس بحآجهـ جوآهـ .. إحسآس بشع ويمر قدآمهـ شريط حيآتهـ كله مع روآن من سآعهـ مآ كآنوآ أطفآل لحد اللحظهـ دى .. و روان تبصلهـ و تمشى .. يقعد هو و يحط راسه بين ايديه و يقول فـ سرهـ "انا غبى اوى مكنش المفروض اقولها اى حاجه .. كدهـ انا خسرت روان حبيبتى و اختى .. غبـــى" )

~~~
* ملحوظهـ: عمر والدهـ متوفى و كان صاحب والد روان .. كآنوآ الإتنين مسآفرين شغل وهمآ فـ الطريق عملوآ حآدثة ومآتوآ .. وهو الابن الوحيد لمامتهـ.. يكونوا جيران روان بقآلهم 12 سنهـ .. هو و روان اكتر من اخوات .. متعوديين على بعض بطريقهـ فظيعهـ..
عمر بيحب روان من وهو عندهـ 16 سنهـ و تعتبر اول حب فـ حياتهـ.. كتير أوى كآن بيحآول يقولهآ إنه بيحبهآ بس مآ كآنش بيحصل وكآن بيفتكر إنهآ عآرفة وفآهمة عشآن علآقتهم دى أكبر من علآقة إخوآت أو صحآب حتى
~~~

( فـ المكان اللى موجودهـ فيهـ إسراء .. واقفهـ فـ طرقهـ و دموعها مالية وشها و عمالة تدعى .. تتنى رجلها و تقعد و تطلع الموبايل و تتصل بمريم
مريم كانت ماشية هى و اسماء و موبايلها يرن و ترد بسرعة )

مريم "بلهفة" : ايه يا بنتى انتى فين و موبايلك كان مقفول ليه
إسراء "بصوت مخنوق و مش واضح من العياط" : انا فـ المستشفى

" طمني عليكـ"
الحلقة السآبعة

( عمر لسه قاعد على نفس الحال .. حاطط راسه بين ايديه و عمال يكلم نفسه " يعنى ايه اخوات .. اخوات ايه انا و روان مينفعش نكون اخوات .. انا .. انا مكنتش هجرحها انا مقدرش اجرحها اصلاً .. انا كنت ناوى اخطبها ايوة .. انا عشت معاها اجمل ايام حياتى بس كنت عايش فـ وهم ؟ .. لا مش وهم ده اجمل حلم حلمته فـ حياتى بس للآسف شكله مش هيتحقق .. بس إحنا مش اخوات ازاى تقول اننا اخوات .. هو فيه اخوات بيخرجوا مع بعض كل يوم و يتكلموا فـ الموبايل بالساعات ..
مين اللى هيتصل بيا كل يووم الصبح عشان يصبح عليا .. مين اللى لما اكون متضايق و اشوف ضحكته انسى كل حاجة و انسى نفسى معاها .. يـــآرب خليك جمبى يـــآرب انا مقدرش اعيش من غيرها" ..)

-----

مريم : مستشفى !!! مستشفى ايه يا إسراء و فيه ايه

" فلاش باك كام ساعة لـورا "

( الساعة 2 الضهر فـ اوضه إسراء .. كانت بتلف الطرحة و خدت حاجتها و نازلة موبايلها يرن بنمرة غريبة )

إسراء : ألو
... "بيتكلم بسرعة" : الو .. إسراء انا احمد صاحب معتصم .. معتصم عمل حادثة و نقلوه المستشفى .. إسراء ارجوكى تعالى هو محتاجلك
إسراء "بقلق" : مستشفى ايه ؟
احمد : ****

" نرجع للمكالمة تانى "

مريم : طب هو احسن دلوقتى ؟
إسراء : لسه فـ العمليات
مريم : طب معلش .. قدر الله ما شاء فعل .. إن شاء الله هيتحسن
إسراء "عيطت و صوتها بقا مش واضح" : يــآرب يا مريم
مريم : آجيلك يا إسراء ؟
إسراء : لالا ربنا يخليكى لو احتجت حاجة هكلمك
مريم : ماشى يا حبيبتى .. هستناكى تطمنينى .. لا إله إلا الله
إسراء : محمد رسول الله .. سلام




توقيع : الزعيم






شارك الموضوع مع اصدقاءك

الإشارات المرجعية



الــرد الســـريـع
..





تعليمات المشاركة
صلاحيات هذا المنتدى:
لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى

BB code is متاحة
كود [IMG] متاحة
كود HTML معطلة



الساعة الآن 04:03 PM



Powered by منتديات كولاماكس