الثلاثاء يوليو 12, 2016 3:03 pm | المشاركة رقم: | |||||||||||||||||||||||||||||
| موضوع: الجزء الرابع : قصة ويببقى الحب من اجمل قصص الغرام الجزء الرابع : قصة ويببقى الحب من اجمل قصص الغرام ( روان مروحة لوحدها و سرحانة شويه و بتقول فـ سرها "إزاى يا عمر .. انا كنت بعتبركـ اخويا .. ايوة اخويا و انت كنت بتقول كدهـ .. انا مش عارفة إتصرفت صح ولا غلط مش عارفة حاجة بجد .. بس .. بس ايه .. انا ممكن اكون بحبك !!! يآربى بقا .. اوووف " و تطلع موبايلها و تتصل بأسماء ) اسماء : الـو روان "بقرف" : انتوا فين ؟!! اسماء : ايه يا بت بتتكلمى كدهـ ليه ما تتكلمى عدل روان "بنفاذ صبر" : انتوا فين بقا اخلصى اسماء : انا فـ بيتنا و مريم روحت روان : طيب طيب .. سلام ( اسماء فـ سرها "مالها دى كمان .. الواحد مش ناقص قرف ع الـليل " ) ----- ( عـدا اليوم و تانى يوم كان عيد ميلاد اسماء و طبعا التليفونات ما تتعدش .. لحد المكالمة اللى كانت مستنياها ) اسماء : الو مراد : الو .. عاملة ايه ؟ اسماء : الحمد لله كويسة و انت ؟ مراد : كويس طول مانتى كويسة .. وحشتينى اسماء : .... و انت كمآن مراد : إممممم كل سنة و انتى طيبة اسماء : و انت طيب .. عرفت منين مراد : من حبيبة اكيد .. انتوا هتروحوا النادى .. صح اسماء : اهـ بالـليل ان شاء الله مراد : تسمحيلى ابقا آجـى اسماء : اها اكيد مراد : طيب خايف اكون معطلك عن حاجة .. يلا عايزة حاجة اسماء : لا شكراً سلام مراد : باى باى ( اسماء فـ سرها "انت قفلت ليه .. انا ما صدقت اسمع صوتك " و مراد "ايه الغباء ده انا قفلت بسرعة كدهـ ليه .. هتوحشنى لحد بليل" ) ----- ( و عند إسراء فـ المستشفى .. ) "فلاش باك كام ساعة" الدكتور : هو بقا احسن الحمد لله .. هو بس لما وقع على دماغة نزف دم كتير و عنده شرخ فـ ايدهـ اليمين و بالإضافة للكدمات و الجروح فـ كل جسمه بسبب الإزاز اللى إتكسر ع الارض .. بس كدهـ الحمد لله يعتبر مفيش حاجة تقلقوا منها .. هو دلوقتى اتنقل العناية و اول ما يفوق هيروح اوضته و ياريت لو حد هيدخله يبق 2 بس اللى يقعدوا معاه .. عن إذنكوا ( الكل دخل يطمن عليه و يطلع على طول و احمد هو اللى دخل يقعد معاه و دخلت إسراء معاه .. احمد قاعد على كرسى و فارد رجله على كرسى تانى و شبه نايم .. إسراء قاعدة على كرسى جمب سريرهـ و ماسكة ايدهـ و بتقرا قرأن و بتتأمل فيه و هو نايم .. بعد شويه بدء يفوق و مسكـ على ايد إسراء جامـد و بيتوجع .. إسراء سابت ايدهـ و طلعت بسرعهـ ..) إسراء : بــدء يفوق اللى قاعدين كلهم : الحمد لله " نرجع للحاضر " ( معتصم اتنقل الاوضه و الكل قاعد حواليه و إسراء قاعده بعيد عنهم شويه ) إسراء : حمد لله على سلامتكـ (و تاخد شنطتها و ماشية ناحية باب الاوضه) انا همشى عشان عيد ميلاد صحبتى و شويه و هرجعلكوا .. مـع السلامـة ~~~ معتصم : عنيد .. إجتمآعى .. طيب .. دمه خفيف .. محترم بس إتعرف ع شلة مش كويسة وبقآ بتآع بنآت .. عنده 23 سنة وبيشتغل فـ مكتب محآسبة ويكون إبن خآلة إسرآء وكآن هيبق خآطبهآ ( شعرهـ إسود .. بشرته قمحية .. عيونه عسلى .. طوله متوسط ورفيع ) ~ " استغرب ليه طولتى عليا لا متجاوبيش استنى شوية شوية اصل انا بردان دفيلى ايديا وخدينى فى حضنك وبوسينى على جبينى" الحلقة التآمنة ( أسمآء وإسرآء ومريم وروآن إتفقوآ ورآحوآ النآدى وحبيبة رآحتلهم ومرآد رآحلهم بعد شويه .. وفـ النآدى مريم وروآن وإسرآء قآعدين ع الكرآسى جمب بعض وأسمآء وحبيبه ومرآد جميب بعض ..) حبيبه : كل سنة وإنتى طيبة يآ سومتى ( وعطتهآ هدية وبآستهآ ) أسمآء .. وإنتى طيبة يآ حبيبتى .. ميرسى ربنآ يخليكى .. إيه يآ إسرآء عآملة إيه ومعتصم عآمل إيه دلوقتى .. إسرآء : الحمد لله .. كل سنة وإنتى طيبة يآ هآرتى ( مرآد بآصص لأسمآء وهى بتكلم إسرآء وجت عينيهآ فـ عينيه وبصوآ لبعض شويه وبعدين مرآد قآم وأسمآء عمآلة تبص عليه .. حبيبه بصت على مرآد وخلت أسمآء تقوم تمشى معآه .. مرآد حس بيهآ فـ وقف لحد مآ بقت جمبه وإتمشوآ من غير مآ يتكلموآ خآلص وقعدوآ على طرآبيزة تآنية بعيد عنهم .. ومرآد حط شنطة صغنونة فيهآ هدية و ودآهآ قدآم أسمآء .. أسمآء بصتلهآ وبصتله وبصت فـ الأرض ) مرآد : ممكن تفتحيهآ ؟! ( أسمآء بصتله وهزت رآسهآ بمعنى مآشى .. فتحت الهدية .. كآنت علبة فيهآ سلسلة "قلب ومفتآح" وكآن فيه كآرت مكتوب فيه "إنتى مفتآح قلبى .. شكراً لإنكـ بحيآتى " أسمآ إتكسفت أوى ووشهآ بقآ أحمـر وفضلت بآصة للعلبة والكآرت ومتنحة مرآد رفع رآسهآ عشآن تبصله ) مرآد "وهو بآصص فـ عينيهآ اوى" : كل سنة وإنتى حبيبتى ( وحركـ شفآيفة بكلمة "بحبكـ" وأسمآء إبتسمت أوى وبصآله فـ عينيه وسآكتة ) ----- مريم : إيه يآ إسرآء .. مآلكـ يآ بنتى .. مش هو كويس إسرآء : هـآ .. آه الحمد لله روآن "بتبصلهم" : هو فيه إيه مريم : إنتى فـ الضيآع على طول كده .. معتصم عمل حآدثة يآ بت روآن "بخُبث" : آووبـآ .. سلآمته يآ سوسو وهو عآمل إيه دلوقتى إسرآء "بضيق" : تصدقى إنكـ مآ عندكيش دم وغلسة مريم : أووى روآن : هى بقت كده (وتتعدل وتبص قدآمهآ) حبيبه : خلآص يآ جمآعة .. هدوآ أعضآئكوآ .. أنآ همشى بقآ عشآن كده هتأخر مريم : ليه .. مش هتستنى مرآد حبيبه : لآ طبعاً .. هو قآيل لبآبآ إنه مع صحآبه .. هروح معآه إزآى روآن : طب خليكى شويه يآ بنتى حبيبه : عشآن أبويآ مآ يقرفنيش بقآ .. عآيزين حآجة ؟! إسرآء .. خودينى معآكى مريم : لآ والله .. هو إنتى لحقتى إسرآء : مآ عشآن أروحله تآنى بقآ .. معلش ( وسلموآ عليهم ومشيوآ .. روآن سرحآنة ومريم سآكتة وبصآلهآ ) مريم : مآلكـ يآ روش ؟! روآن : بصى أنآ كنت عآيزة أتكلم مع أى حد فيكوآ ومش لآقية غيركـ .. فـ إسمعينى ومآ تعمليش عآقلة وتعلقى تعليقآتكـ الغلسة دى مريم : يـآآه كل ده .. وبعدين أنآ اللى تعليقآتى غلسة بردوآ روآن : إهدى بقآ مريم : مآشى يآ شعنونتى .. ( وحكيتلهآ روآن ع اللى حصل مع عمر ) مريم : إمممممم إنتى مش شآيفة إنكـ زودتيهآ معآه شويه .. لآ مش شويه كتير .. إنتى بتحبيه ولآ لآ ؟! روآن : أحبه إيه يآ بنتى .. إنتى عآرفة إنى مليش فـ الجو ده مريم : مآ تستعبطيش .. إنتى لو مآ كنتيش بتحبيه أو ع الأقل مش حآسه حآجة من نآحيته حتى لو كآن إحسآس ضعيف مآ كنتش هتحكى أصلاً روآن : ...... مريم : يآ حبى مش عيب إنكـ تحبى يعنى روآن : أنآ مش عآرفة .. مش عآرفة بحبه ولا لآ .. كل اللى عآرفآه إنى حآسه إن فيه حآجة نآقصة من غيره مريم "وهى مبتسمة وبتشآور ع قلب روآن" : إمشى ورآ ده مرة وآحدة بس مش هتخسرى حآجة روآن "بصوت فرحآن" : مآآآشى ... هى أسمآء فين كل ده مريم : أنآ هتصل بيهآ ----- ( أسمآء كآنت بتتمشى هى ومرآد وكآنوآ عمآلين يبصوآ لبعض ومش بيتكلموآ كتير وموبآيلهآ رن ..) أسمآء : دى مريم .. يلآ نروحلهم بقآ ( وبعد مآ رآحوآ عند الطرآبيزة .. وقفوآ بعيد عنهآ شويه ) مرآد : خلى بآلكـ من نفسكـ وروحوآ على طول .. أنآ كنت عآيز أوصلكـ بس صحآبكـ ..... أسمآء "بإبتسآمة حلوة أوى" : تؤ تؤ ولآ يهمكـ .. وخلى بآلكـ من نفسكـ إنت كمآن .. لمآ أوصل البيت هبق أكلمكـ مرآد : مآشى (وأسمآء تلتفت ولسه هتمشى عشآن ترو ح لمريم وروآن ) مرآد : أسمآء أسمآء : هـآ مرآد : بحبكـ أوى أسمآء "وشهآ بقآ أحمر أوى وبصت فـ الأرض وبصوت وآطى" : وأنآ كمآن مرآد : وإنتى كمآن إيه أسمآء "ع نفس الحآل" : بـ.. بحبكـ يعنى مرآد : طب مآ تبصيلى طيب ( أسمآء بترفع وشهآ بآلعآفية وبتبصله فـ عينيه أوى وتبتسم وترجع تبص للأرض وتمشى ) ---------- قصص حب تم تسجيل الإعجاب بالصفحة · 31 ديسمبر، 2015 · قولهم احنا سوا و البعد مخلاناش ننسى مره الهوى و البعد مفرقناش"
| |||||||||||||||||||||||||||||
|